Designer brands

-40-70% året rundt

Trustpilot

Lyn levering

Fri fragt over 500,-

(0)

Dette brand sælges kun i vores fysiske butik i København.

Kompagnistræde 10
1208 København K

+45 31 32 56 30
info@edie.dk

Handelsbetingelser

Edie.dk drives i Danmark af Edie ApS, CVR 38703803, Kompagnistræde 10, 1208 København K (”EDIE”).Du kan kontakte os på telefon 31 32 56 30 eller mail: info@edie.dk.

Betaling

For at handle på Edie.dk du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept og/eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsform og vælger leveringsform. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Afgiv ordre og betal”. Herefter går din ordre videre til Edie.dk og kan ikke længere ændres. Du er forpligtet til at oplyse en korrekt adresse til leveringen af varerne. Du kan betale med VISA, VISA Dankort, MasterCard, Maestro BS JCB. Du kan betale i kun betale i DKK. Betalingen trækkes fra din konto, når din bestilling er afsendt. Hvis du bestiller til levering i et EU-land, inkluderer alle vores priser 25% dansk moms. Hvis varen er købt til levering i et ikke EU-land, tillægges ikke dansk moms. Vi tager ikke kortgebyrer. 

Fragt

Alle ordrer sendes afsted fra vores lager samme dag for ordrer modtaget inden kl. 15. Ordrer modtaget efter kl. 15 afsendes næste dag. Du kan derfor forvente at modtage din bestilling indenfor 1-2 hverdage afhængigt af fragtfirmaet. 

Ved køb under 500,- er fragten følgende: 

GLS Pakkeshop: 29 DKK GLS

GLS omdeling til privat: 49 DKK 

Ved over 500,- er der gratis fragt.

Returfragt koster 29,- som fratrækkes dit tilgodehavende, hvis du benytter det vedlagte returlabel. Beholder du varer for mere end 500,- er returfragten gratis. 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Du behøver ikke give os besked om at du returnerer en vare, men du må meget gerne vedlægge fakturaen i den pakke du sender retur. Hvis du vil give os besked, kan du sende os en mail på info@edie.dk. Du er også meget velkommen til at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne, men det er ikke et krav.

Nægter du at modtage en vare og sendes den retur til os, fratrækker vi returfragten fra dit tilgodehavende. 

Returnering Du har 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du kan bruge det vedlagte returlabel. Det sætter du bare udenpå pakken og indleverer den til en pakkeshop nær dig. Returfragten koster 29,- som fratrækkes dit tilgodehavende fra den/de varer, som du returnerer. Beholder du varer for mere end 500,- skal du ikke betale for returfragten for varer derudover.

Hvis du vælger ikke at benytte vores returlabel bedes du sende varerne til: Edie ApS Kompagnistræde 10 1208 København K. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen – ikke til en pakkeshop. Hvis du sender varerne skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering fra fragtfirma samt evt. track and trace-nummer. Du er også meget velkommen til at ombytte/returnere varer i butikken. 

Varens stand, når du sender den retur Varen som sendes retur skal have samme stand, som da du modtog den. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Tilbagebetaling Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge for varen tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer dit tilgodehavende senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til os ved forsendelse eller ved returnering/ombytning i butikken i Kompagnistræde 10, 1208 København K. 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@edie.dk eller telefonisk på 31 32 56 30. For at vi kan vurdere din reklamation, skal vi bede dig om følgende:

  1. Send os en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået. Bemærk venligst, at du bør kontakte vores kundeservice, så snart du opdager defekten.
  2. For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende min. 1-2 billeder. Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne. Derudover skal du sikre, at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og bagpå (ved sko inkluderes fotografi af sålen).
  3. Send billederne pr. mail til info@edie.dk
  4. Oplys venligst hvilket ordrenummer varen er købt på – eller vedlæg kopi af ordrebekræftelse/kvittering
  5. Efter vi har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation.

I tilfælde af at du skal returnere vare(r) under en reklamationssag, sender vi en forudbetalt returlabel som skal benyttes. Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger ved at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende eller sendt til en pakkeshop.

Gavekort og rabatkoder

Gavekort udstedt af EDIE er gyldige i 24 måneder fra udstedelsesdatoen. Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter.

Vi tilbyder med jævne mellemrum rabatkoder som et led i vores markedsføring. Disse koder er kun gyldige i begrænsede perioder og kan være underlagt særlige betingelser. Koderne kan være begrænset til kun at kunne benyttes i forbindelse med særlige produkter, kategorier eller mærker. Når du benytter en rabatkode skal du købe for det angivne minimumsbeløb. Hvis du køber for mindre end det angivne minimumsbeløb, vil differencen ikke blive refunderet. Enhver rabatkode du ønsker at benytte, skal indtastes i købsforløbet, inden du betaler ordren. Du kan ikke få godskrevet en glemt rabatkode efter ordren er placeret. Der kan kun benyttes 1 rabatkode pr. ordre. Rabatkoderne er ikke personlige, og kan bruges af den, som har koden. Rabatkoderne har ingen kontantværdi og kan ikke indløses til kontanter, tilgodebeviser eller lignende.

I tilfælde af bedrageri, forsøg på svindel eller i tilfælde af mistanke om andre ulovlige aktiviteter i forbindelse med indløsning af rabatkoder, er vi berettiget til at annullere rabatkoden, at annullere ordren hvorpå rabatkoden er benyttet og blokere din mulighed for at handle på Edie.dk for altid.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Hvis du ønsker det, kan du oprette en Mit EDIE-konto. I Mit EDIE kan du logge ind og finde din ordrehistorik, både nye og tidligere ordrer, ændre dine indstillinger, administrere dine favoritmærker og stilretninger og se dine anbefalinger samt senest viste varer. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi anvender forskellige analyseværktøjer, som f.eks. Google Analytics, der hjælper os med at indsamle statistikker om brugen af Edie.dk for at give dig en bedre oplevelse. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Personoplysningerne registreres hos Edie ApS opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på edie.dk er Edie ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@edie.dk. Edie.dk indsamler informationer fra brugere fra fem kilder

Fra cookies, når du besøger vores websites, f.eks. IP-adresse, land, viste sider, viste kategorier, viste mærker, interaktion/klik og søgninger.

Fra køb, f.eks. demografiske data, e-mailadresse, betalingsoplysninger, varer, ordrebeløb, rabatniveau, mærker og hyppighed. Herunder transaktionse-mails, f.eks. ordrebekræftelse, forsendelsesbekræftelse og refusionsbekræftelse.

Fra brugeradfærd og -engagement i den afsendte kommunikation (e-mail, SMS, direct mail eller telefon), f.eks. åbningshastighed, klikhastighed og tid brugt på læsning af e-mail, afsenderdomæne og type af e-mailklient.

Fra brugere, der giver oplysninger om sig selv (f.eks. ved tilføjelse af et favoritmærke eller informationer til kundeprofilen)

Fra kreditvurdering fra tredjepartsvurderingsvirksomhed.

Formålet med indsamling af informationerne tjener forskellige områder:

Forpligtelser. For at opfylde vores forpligtelse til dig som kunde eller bruger af vores service – som f.eks. køb, fakturering, kundeservice og Mit EDIE-konto. Kundeservice. For at kunne udføre kundeservice via Mit EDIE-konto, e-mail, chat eller telefon. Besvare spørgsmål i forhold til din ordre eller tidligere ordrer, rette fejl og vejlede kunden. Markedsføring. At vise inspiration, produkttilbud/services og personlige anbefalinger via web, e-mail, SMS, direct mail, telefon og via tredjepartsmarkedsføring. Kundeoplevelse. For at forbedre kundeoplevelsen ved interaktion med Edie, som f.eks. personliggørelse af din oplevelse på Edie.dk, udvikling af nye funktioner, services og produkter. Dette omfatter også at administrere, beskytte, drive og vedligeholde vores websites, systemadministration og sikkerhed og give samtykke til aggregerede statistikker om brug af sitet, køb og til at forbedre forståelsen af vores kunders præferencer. Bedrageri og risiko. For at forhindre bedrageri og udføre risikovurdering. Lovgivning. For at overholde gældende lovgivning. EDIE danner i øvrigt individuelle kundeprofiler baseret på indsamlede data om dig på tværs af alle datakilder/kategorier, f.eks. browsingadfærd sammen med dine køb og de informationer, du har oplyst (f.eks. favoritmærke og favoritprodukter). Vi kombinerer og analyserer disse data med det formål at forbedre din oplevelse på Edie.dk og til at skræddersy personlige tilbud og services samt til at definere kommunikationshyppigheden.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@edie.dk eller på telefon 31325630. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 28. januar 2020

EDIE er et nyt outlet koncept. Konceptet er startet, fordi jeg synes, at kvalitetsvarer fortjener at blive solgt - også selvom de er fra sidste sæson. Varerne fejler nemlig ingenting og er stadig helt aktuelle. Der er bare kommet endnu nyere varer, som skal have plads i butikkerne. Jeg har derfor skabt nogle smukke rammer, hvor du kan købe gode varer fra eftertragtede brands som Neo Noir, Gestuz, Custommade, Second Female, Blanche CPH og Puma. Alt til -40-70% året rundt. Herved kan varerne stadig skabe værdi. Til fordel for dig, brands og miljøet.

Christina Wiesner
– og resten af EDIE-teamet