Handelsforholdene

EDIE.DK drives i EDIEPS, CVR 38703803, Østerbrogade 128, 2100 Københavnøya ("Edie"). Du kan kontakte oss på telefon 31 32 56 30 eller mail: info@edie.dk.

INNBETALING

Å handle på edie.dk du er 18 år gammel og i besittelse av et gyldig debetkort som vi aksepterer. Men hvis du ennå ikke har nådd 18 år, kan du fortsatt kjøpe varer hvis du har fått din verneutakse og / eller dessuten juridisk rett til å inngå kjøpet. Du velger elementene du vil kjøpe og sette dem i "handlekurven". Du kan fullt frem videresende rekkefølgen på bestillingen i innholdet i handlekurven, og du kan kontinuerlig sjekke innholdet, så vel som prisen på varene. Eventuelle tilleggsbetalinger for f.eks. Frakt- og betalingskortavgifter vil først beregnes umiddelbart før du er klar til å betale. Når du er klar til å bestille, klikker du på "i boksen" hvor du skriver inn navn, adresse, e-post, telefonnummer, betalingsskjema, og velg Leveringsskjema. Du kan endre innhold i handlekurven hele veien du bekrefter kjøpet ved å trykke på "Lag ordren og betal" -knappen. Deretter går bestillingen din til edie.dk og kan ikke lenger endres. Du er forpliktet til å informere en korrekt adresse for leveransen av varene. Du kan betale med Visa, Visa Dankort, Mastercard, Maestro BS JCB. Du kan betale bare lønn i DKK. Betalingen er trukket fra kontoen din når bestillingen din er sendt. Hvis du bestiller for levering i et EU-land, inkluderer alle våre priser 25% dansk moms. Hvis varen er kjøpt for levering i et ikke-EU-land, ikke dansk moms. Vi tar ikke korte avgifter.

FRAKT

Alle bestillinger sendes fra vår aksje samme dag for bestillinger mottatt før middagstid. 15. Ordrer mottatt etter kl. 12.00 15 Neste dag sendes. Du kan derfor forvente å motta bestillingen din innen 1-2 virkedager, avhengig av fraktselskapet.

Når du kjøper under 500, er frakten følgende:

Pakkebutikk: 29 DKK

Distribusjon til privat: 49 dKK

Med over 500 er det gratis frakt.

Returfraktkostnader 29, - som trekkes fra fordringet ditt hvis du bruker vedlagte returmerke. Holder du varer i mer enn 500, - er returfrakten gratis.

Rett til tilbaketrekking

Som forbruker har du 14 dagers tilbaketrekking når du handler med oss. Avbestillingsfristen utløper 14 dager etter dagen du har mottatt varen din. Hvis du har bestilt flere forskjellige elementer i en rekkefølge, men de leveres individuelt, går fristen fra dagen du mottar det siste elementet.

Du trenger gjør ikke Informer oss om at du returnerer et element, men du kan veldig mye som fakturaen i pakken du sender tilbake. Hvis du vil gi oss beskjed, kan du sende oss en epost på info@edie.dk. Du er også veldig velkommen til å bruke standard ytelsesskjema, som du finner på bunnen av handelsforholdene, men det er ikke et krav.

Hvis du nekter å motta et element og sende det tilbake til oss, trekker vi fra fordringet ditt.

Komme tilbake Du har 14 dager til å sende varen tilbake til oss. Du kan bruke den vedlagte returetiketten. Du setter bare av pakken og sender den til en pakkebutikk i nærheten av deg. Returfraktkostnadene 29, - som trekkes fra fordringet ditt fra varene du kommer tilbake. Holder du varer i mer enn 500, betaler ikke for returfrakt for varer i tillegg.

Hvis du velger å ikke bruke vår returmerke, send varene til: Edie, Østerbrogade 128, 2100 København Ø. Vi mottar bare pakker som sendes direkte til adressen - ikke til en pakkebutikk. Hvis du sender varene, må du sørge for at varene er ordentlig innpakket. Du har selv ansvaret for pakken / varene til vi mottar det. Derfor, lagre kvittering fra fraktfirma og muligens. Spor og spornummer. Du er også veldig velkommen til å bytte / returnere varer i butikken.

Elementet står når du sender retur Varen som sendes retur skal have samme stand, som da du modtog den. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Refusjon Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge for varen tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer dit tilgodehavende senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til os ved forsendelse eller ved returnering/ombytning i butikken i Østerbrogade 128, 2100 København Ø.

Ombytning

Ønsker du at ombytte en vare til en anden størrelse eller til en anden vare, skal du bare skrive det på fakturaen, når du sender varen retur. Koster varen mere end 250,- får du gratis ombytning og ellers skal du selv betale for fragten.

Garanti

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@edie.dk eller telefonisk på 31 32 56 30. For at vi kan vurdere din reklamation, skal vi bede dig om følgende:

  1. Send os en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået. Bemærk venligst, at du bør kontakte vores kundeservice, så snart du opdager defekten.
  2. For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende min. 1-2 billeder. Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne. Derudover skal du sikre, at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og bagpå (ved sko inkluderes fotografi af sålen).
  3. Send billederne pr. mail til info@edie.dk
  4. Oplys venligst hvilket ordrenummer varen er købt på – eller vedlæg kopi af ordrebekræftelse/kvittering
  5. Efter vi har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation.

I tilfælde af at du skal returnere vare(r) under en reklamationssag, sender vi en forudbetalt returlabel som skal benyttes. Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger ved at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. Spor og spornummer. Merk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende eller sendt til en pakkeshop.

GAVEKORT OG RABATKODER

Gavekort udstedt af EDIE er gyldige i 24 måneder fra udstedelsesdatoen. Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter.

Vi tilbyder med jævne mellemrum rabatkoder som et led i vores markedsføring. Disse koder er kun gyldige i begrænsede perioder og kan være underlagt særlige betingelser. Koderne kan være begrænset til kun at kunne benyttes i forbindelse med særlige produkter, kategorier eller mærker. Når du benytter en rabatkode skal du købe for det angivne minimumsbeløb. Hvis du køber for mindre end det angivne minimumsbeløb, vil differencen ikke blive refunderet. Enhver rabatkode du ønsker at benytte, skal indtastes i købsforløbet, inden du betaler ordren. Du kan ikke få godskrevet en glemt rabatkode efter ordren er placeret. Der kan kun benyttes 1 rabatkode pr. rekkefølge. Rabatkoderne er ikke personlige, og kan bruges af den, som har koden. Rabatkoderne har ingen kontantværdi og kan ikke indløses til kontanter, tilgodebeviser eller lignende.

I tilfælde af bedrageri, forsøg på svindel eller i tilfælde af mistanke om andre ulovlige aktiviteter i forbindelse med indløsning af rabatkoder, er vi berettiget til at annullere rabatkoden, at annullere ordren hvorpå rabatkoden er benyttet og blokere din mulighed for at handle på Edie.dk for altid.

PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Hvis du ønsker det, kan du oprette en Mit EDIE-konto. I Mit EDIE kan du logge ind og finde din ordrehistorik, både nye og tidligere ordrer, ændre dine indstillinger, administrere dine favoritmærker og stilretninger og se dine anbefalinger samt senest viste varer. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi anvender forskellige analyseværktøjer, som f.eks. Google Analytics som hjelper oss med å samle statistikk om bruken av edie.dk for å gi deg en bedre opplevelse. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Personoplysningerne registreres hos Edie ApS opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på edie.dk er Edie ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@edie.dk. Edie.dk indsamler informationer fra brugere fra fem kilder

Fra cookies, når du besøger vores websites, f.eks. IP-adresse, land, viste sider, viste kategorier, viste mærker, interaktion/klik og søgninger.

Fra køb, for eksempel. demografiske data, e-mailadresse, betalingsoplysninger, varer, ordrebeløb, rabatniveau, mærker og hyppighed. Herunder transaktionse-mails, f.eks. ordrebekræftelse, forsendelsesbekræftelse og refusionsbekræftelse.

Fra brugeradfærd og -engagement i den afsendte kommunikation (e-mail, SMS, direct mail eller telefon), f.eks. åbningshastighed, klikhastighed og tid brugt på læsning af e-mail, afsenderdomæne og type af e-mailklient.

Fra brugere, der giver oplysninger om sig selv (f.eks. ved tilføjelse af et favoritmærke eller informationer til kundeprofilen)

Fra kreditvurdering fra tredjepartsvurderingsvirksomhed.

Formålet med indsamling af informationerne tjener forskellige områder:

Forpligtelser. For å møte vår forpliktelse til deg som kunde eller bruker av vår tjeneste - for eksempel. Kjøp, fakturering, kundeservice og min EDIE-konto. Kundeservice. For å utføre kundeservice via min EDIE-konto, e-post, chat eller telefon. Svar på spørsmål i forhold til bestillingen eller tidligere bestillinger, korrekte feil og veilede kunden. Markedsføring. For å vise inspirasjon, produkttilbud / tjenester og personlige anbefalinger via web, e-post, SMS, Direct Mail, telefon og via tredjepartsmarkedsføring. Kundeopplevelse. Å forbedre kundeopplevelsen i EDIE-interaksjon, for eksempel Tilpasning av din erfaring i edie.dk, utvikling av nye funksjoner, tjenester og produkter. Dette inkluderer også administrering, beskyttelse, drift og vedlikehold av våre nettsider, systemadministrasjon og sikkerhet og gi samtykke til aggregert statistikk om bruken av nettstedet, kjøpe og for å forbedre forståelsen av våre kunders preferanser. Bedrageri og risiko. For å forhindre svindel og utføre risikovurdering. Lovgivning. For å overholde gjeldende lov. EDIE danner også individuelle kundeprofiler basert på innsamlede data om deg på tvers av alle datakilder / kategorier, for eksempel. Bla gjennom oppførsel med kjøpene dine og informasjonen du har oppgitt (f.eks. Favorittmerke og favorittprodukter). Vi kombinerer og analyserer disse dataene med sikte på å forbedre din erfaring i Edie.dk og å skreddersy personlige tilbud og tjenester, samt å definere kommunikasjonsfrekvensen.

Reparere

Hvis du som forbruker vil klage på kjøpet ditt, vennligst kontakt oss på info@edie.dk eller via telefon 31325630. Hvis vi ikke lykkes med å finne en løsning, kan du sende en klage til:

Senter for klageoppløsning
Hus av tema
Tollhus 2.
8800 viborg.
Bruk.dk.

Bor du i et annet EU-land enn Danmark, du kan klage til EU-kommisjonens online gjennomgangsportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsforholdene er sist oppdatert 28. januar 2020

Uttak form